Видео: https://www.patreon.com/LearnEngineering
От 50-те до 70-те години на миналия век средния живот на съединителя е бил между 50 000 и 70 000 километра. Към днешна дата съединителя на колата може да издържи повече от 80 000 километра, ако се използва внимателно и се поддържа добре. Ако не се полагат грижи и автомобилът или камионът се използват неправилно степента на износване може да настъпи значително по-бързо, дори и при сравнително по новите.
Най-често срещаният проблем със съединителите е, че триещият материал на диска се износва. Фрикционният материал на диска е много подобен на фрикционния материал върху подложките на накладките или на челюстите на барабанната спирачка - след известно време се износва. Когато повечето или целия фрикционен материал е изчезнал, съединителят ще започне да се плъзга и в крайна сметка няма да предава никаква мощност от двигателя на колелата.
Съединителят се износва само докато дискът и маховикът се въртят с различни скорости. Когато са заключени заедно, фрикционният материал се придържа плътно към маховика и те се въртят в синхрон. Често, се износва, когато държим колата на полусъединител на светофара или караме с подпрян крак на педала му. Така че, ако сте от този тип шофьори, много по-бързо ще износите съединителя.
Някои често срещани причини, поради които съединителят може да не функционира правилно:
"Твърд" съединител също е често срещан проблем. Всички съединители изискват определено количество сила, за да се натисне напълно. Ако трябва да натиснете силно върху педала, може да има нещо нередно. Свързването към педала на съединителя, жило, първичен вал или аксиален лагер са често срещани причини затова. Понякога блокирането или износените уплътнения в хидравличната система също могат да причинят твърд съединител.
Друг проблем е износването на аксиалния лагер. Този лагер прилага натиск към притискателния диск, за да освободите от скорост. Ако чуете бучащ звук, когато педалът на съединителят се натисне, може да имате проблем с така наречения аксиален лагер.
Кратък диагностичен тест на съединителя
Ако не чуете никакъв шум по време на тези четири стъпки, тогава вашият проблем вероятно не е съединителят. Ако чуете шума на празен ход и той изчезва при натискане на съединителя, това може да е проблем в маховика.
Ако имате съмнения за правилното функциониране на съединителя не се колебайте да се допитате до експертното мнение на механиците от автосервиз 6 Plus.