За въпроси и поръчки:

0882 606 606

 

Смяна на съединител


Източник: https://www.patreon.com/LearnEngineering

От 50-те до 70-те години на  миналия век средния живот на съединителя е бил между 50 000 и 70 000 километра. Към днешна дата съединителя на колата може да издържи повече от 80 000 километра, ако се използва внимателно и се поддържа добре. Ако не се полагат грижи и автомобилът или камионът се използват неправилно степента на износване може да настъпи значително по-бързо, дори и при сравнително нови съединители.

Най-често срещаният проблем със съединителите е, че триещият материал на диска се износва. Фрикционният материал на диска на съединителя е много подобен на фрикционния материал върху подложките на накладките или на челюстите на  барабанната спирачка - след известно време се износва. Когато повечето или целия фрикционен материал е изчезнал, съединителят ще започне да се плъзга и в крайна сметка няма да предава никаква мощност от двигателя на колелата.

Съединителят се износва само докато дискът на съединителя и маховикът се въртят с различни скорости. Когато са заключени заедно, фрикционният материал се придържа плътно към маховика и те се въртят в синхрон. Често, съединителя се износва, когато държим колата на полусъединител на светофара или караме с подпрян крак на педала му. Така че, ако сте от този тип шофьори, много по-бързо ще износите съединителя.

Някои често срещани причини, поради които съединителят може да не функционира правилно:

  • Скъсано или нерегулирано жило на съединителя - Жилото се нуждае от правилната регулировка, за да се натиска и издърпва ефективно.
  • Пропускащи или дефектни цилиндри на помпите на съединителя- Износени са уплътненията в цилиндрите и не се постига необходимото налягане.
  • Въздух в хидравличния тръбопровод- Въздухът влияе на хидравликата, като взима място, където течността трябва да създава налягане.
  • Неподходяща връзка- Когато кракът ви натиска педала, връзката предава неправилно количество сила.
  • Несъответстващи компоненти на съединителя- Не всички резервни части работят с вашия съединител.

"Твърд" съединител също е често срещан проблем. Всички съединители изискват определено количество сила, за да се натисне напълно. Ако трябва да натиснете силно върху педала, може да има нещо нередно. Свързването към педала на съединителя, жило, първичен вал или аксиален лагер са често срещани причини затова. Понякога блокирането или износените уплътнения в хидравличната система също могат да причинят твърд съединител.

Друг проблем, свързан със съединителите е износването на аксиалния лагер. Този лагер прилага натиск към притискателния диск, за да освободите от скорост. Ако чуете бучащ звук, когато педалът на съединителят се натисне, може да имате проблем с така наречения аксиален лагер.

Кратък диагностичен тест на съединителя

Ако не чуете никакъв шум по време на тези четири стъпки, тогава вашият проблем вероятно не е съединителят. Ако чуете шума на празен ход и той изчезва при натискане на съединителя, това може да е проблем в маховика.

  1. Стартирайте колата си, дръпнете ръчната спирачка и оставете колата на неутрална предавка.
  2. Когато автомобилът ви работи на празен ход, слушайте дали има шум, без да натискате съединителя. Ако чуете нещо, най-вероятно това е проблем с трансмисията. Ако не чувате шум, преминете към трета стъпка.
  3. Когато автомобилът все още е в неутрално положение, започнете да натискате съединителя и слушайте за шум. Ако чуете звънтящ шум, докато натискате, най-вероятно е наранен притискателя на съединителя или аксиалния лагер. Ако не чувате шум, преминете към стъпка четвърта.
  4. Натиснете съединителя чак до пода. Ако чуете писък, вероятно това е лагер на първичния вал или муфа на съединителя.

Ако имате съмнения за правилното функциониране на съединителя не се колебайте да се допитате до експертното мнение на механиците от автосервиз 6 Plus.

 

 

Сравнение на продукти
Powered by Cloudcart
Do NOT follow this link or you will be banned from the site!