За въпроси и поръчки
0882 606 606

 

 

Смяна на гуми

Сервиз 6+ е оборудван с машини от последно поколение, притежаващи престижният Немски сертификат WDK* , което комбинирано с екипът с дългогодишен опит са предпоставки за услуги с качество над отличното. И за да не звучат думите ни самоуверено, подплътяваме думите си с действия, а именно: предоставяме БЕЗПЛАТНА ГАРАНЦИЯ  ALL INCLUSIVE* за всички услуги, извършвани в нашите сервизи.

смяна гуми машина

Лазерен баланс от последно поколение

Автоматичното сканиране на широчината на джантата посредством СОНАР и  Лазерното позициониране на тежестите елиминират възможността от допускане на грешка и гарантират безупречен баланс.


 

 

 

 

смяна на гуми софия

Демонтаж сертифициран по WDK*
Маркировката на машина със стикер WDK дава гаранция, че е тествана и отговаря на всички Немски стандарти и изисквания за правилно монтиране и демонтиране на гуми включително и RunFlat и UHP - гуми.
За да можем да предложим наистина отлично качество освен надеждни машини и екип от професионалисти е необходимо да се придържаме към последните тенденции и правила за правилния начин работа при смяната на гуми!


 

 

 

смяна гуми автосервиз

Динамометрично затягане

Динамометричното затягане на болтовете с динамометричен ключ на реномирания Немски производител GEDORE,
гарантира че те са затегнати спрямо изискванията на производителя на автомобила и намалява риска от късане на болт или невъзмоното развиване в случай на авария.

 

 

 

Смяна на спукана гума?

Когато говорим за смяна на гуми в повечето случаи става въпрос за сезонната смяна на летни със зимни гуми или обратното. Тогава нашият съвет е да се доверите на специалисти. Понякога в стремежа си да спестим някой лев неволно може да предизвикаме щети за голяма сума пари. Въпреки че, когато сменяме сами гумите си това не включва техният баланс, монтиране и демонтиране на гума от джанта потенциалните нежелани последствия при смяна на гуми не са молко: обърната посока на протектора, повреждане на гайка, болт, шпилка или главина, изпадане на колата от крика, недозатягане на болтовете или гайките. Дори и да не се случи нищо от гореизброените едно е сигурно, гумите няма да бъдат балансирани, а не е тайна че баланса на гумите е от голямо заначение, от него зависят комфорта на шофиране, стабилността и амортизацията на окачването.

Смяна на гуми се налага и при една по неприятна ситуация, в която за съжаление нямаме право на избор, а именно спукване на гума. Опитът ни показва че има много шофьори, които изпитват голям стрес в подобна ситуация. За да може да сведем до минимум шанса да се случи някоя от гореизброените неприятни последствия, споделяме следния подробен наръчник за смяна на гуми.

 

Наръчник за смяна на гуми / спукана гума

Неща, които задължително трябва да съпътстват всеки автомобил:

  • Крик
  • Кръстачка или г-образен тръбен ключ за гуми.
    Проверете дали размерът на ключа отговаря на размера на вашите болтове или гайки.
  • Напомпана резервна гума или ремонтен комплект за спукана гума.
    Въпреки че голяма част от новите автомобили заводски пристигат с ремонтен комплект за спукана гума, вместо резервна гума, опитът ни показва че голям процент от опитите на шофьори да ремонтират спукана гума с подобен комплект завършват без успех. Именно поради този факт съветваме при възможност да носите със себе си резервна гума.
  • Техническа документация – книжка с инструкции за експлоатация на автомобила.

Неща, които препоръчваме да носите със себе си:

(Това са неща, които не пристигат в стандартната окомплектовка на автомобила, но е добре да имате в случай на авария)

  • Фенер с работещи батерии.
  • Работни ръкавици
  • Парче дърво, което може да подложите под крика, при нестабилна почва.
  • Стопер за гуми – 2бр.
  • Дъждобран

Как се извършва смяната на гуми?

  1. Намерете подходящо място
    След като установите че имате спукана, недейте да спирате или завивате рязко. Намалете скоростта постепенно и огледайте наоколо за подходящо място. Добре е мястото да бъде равно, да има достатъчно място, така че да не пречите на минаващите автомобили и да не бъде непосредствено след завой.
    Никога не сменяйте гуми в близост до преминаващият трафик. При продължително каране с мека гума рискувате да увредите спуканата гуми или джантата, докато в другия случай рискувате живота си!
  2. След като сте намерили подходящото място за смяна на гуми, дръпнете ръчната спирачка. Това ще намали риска от нежелателно преместване на автомобила по време на смяната. Извадете предварително резервната гума, за да избегнете нежелано клатене след, като вече сте вдигнали автомобила.
  3. Махнете капачките, които покриват болтовете или гайките на гумата. Ако автомобилът ви няма такива капачки, може да прескочите тази стъпка. Много автомобили имат специален инструмент за премахване на капачките. Той обикновено стои в специално отделение при принадлежностите за резервната гума. Ако срещате затруднения потърсете информация в книжката с техническа документация на автомобила.
  4. Разхлабете гайките / болтовете
    Използвайте ключа за гуми и прилагайте усилие в посока противоположна на часовниковата. Може да се наложи да използвате голяма сила за развиването, използвайте крак и цялата тежест на тялото, ако е необходимо.
    !!!Важно: Не развивайте целите болтове или гайки, спрете щом чуете звук подобен на изпукване.
  5. Поставете крика под автомобила
    Правилното място за поставяне е областта на праговете в близост до самата гума. Повечето автомобили имат специално място, на което се поставя крика. То обикновено е означено със стрелка, пластмасов тампон, специален разрез/отвор или друг указателен белег.
  6. Повдигане на автомобила
    За да избегнете подхлъзване, изместване или потъване на крика в почвата, е добре да подложите плоско дървено парче под основата на крика.
    След като сте позиционирали крика, може да започнете да вдигате бавно, докато гумата се отлепи на около 5/10см. над земята.
    !!!Важно: преди да започнете да вдигате се уверете че няма никой в автомобила или в опасна близост до него.
  7. Отвиване на гайките/болтовете
    Отвийте гайките или болтовете до край. След като предварително се ги разхлабили, би трябвало това да се случи без упражняване на голямо усилие.
    !!! Важно упражняването на голямо усилие при вдигнат автомобил не е желателно, защото може да доведе до падане на колата от крика.
  8. Сваляне на гумата
    Хванете гумата с две ръце и я свалете. Възможно е да има корозия и гумата да не може да се свали лесно. Може да опитате да я разклатите внимателно. В някой случай при силна корозия единствения начин да бъде свалена гумата е да бъде приложена голяма сила. Прилагането на силни удари с ръка, крак или друг инструмент би могло да помогне, но застрашава вашата сигурност. В подобен случай съветваме да потърсите помощ от специалист. Все пак ако сте решили да предприемете някое от изброените рискови действия, съветваме да подложите резервната гума под прага на автомобила, в близост до гумата, която сваляте, за да може да го защити в случай на изпадане от крика.
  9. Монтиране на резервната гума
    Поставете внимателно резервната гума. Ако автомобилът ви е с болтове, съблюдавайте отворите за болтове на джантата, да съвпаднат с отворите на главината на самата кола.
  10. Завиване на болтове / гайки
    Навийте първо на ръка, за да избегнете увреждане на резбата. Болтовете или гайките трябва да се навиват свободно без голямо усилие. След като сте навили първоначално болта или гайка на ръка, може да продължите с ключа за гуми, като стягате всеки болт без да прилагате голямо усилие, така че да не разклатите силно автомобила.
  11. Сваляне на автомобила и затягане на болтове / гайки
    Започнете да сваляте автомобила до положение в което резервната гума е опряла в земята, но автомобила не е легнал с цялата си тежест върху гумата. Това е момента в който трябва да затегнете силно болтовете или гайките. Затягайте по посока на часовниковата стрелка.
  12. Свалете автомобила изцяло
    След като свалите автомобила изцяло, махнете крика и проверете още веднъж дали всички болтове/гайки са добре затегнати.
  13. Поставяне на предпазни капачки
    Ако предпазните капачки за болтовете съвпадат ги поставете на резервната гума, ако не ги приберете заедно с останалото оборудване. Ако вашият автомобил няма капачки прескочете тази стъпка.
  14. Проверете налягането на гумата. Ако имате уред за това с него, ако не визуално и след това на първата бензиностанция. Ако налягането не отговаря на препоръчителното изписано на резервната гума, напомпайте при първа възможност.
  15. Посетете сервиз за гуми
    Занесете спуканата гума на специалисти, които ще кажат дали може да бъде ремонтирана или следва да бъде подменена с нова.

 

Колко време отнема смяната на гуми?

Смяната на една гума извън професионален сервиз обикновено отнема между 15 и 30 минути. Не забравяйте да следвате посочените стъпки. Ако никога не ви се е налагало да сменяте гуми, съветваме да го направите, под формата на превантивна тренировка, така че да се подготвени ако Ви се случи на пътя.

Полезни съвети при смяна на гуми:

Полезно е да знаете как да смените гума, когато ви се наложи, но регулярната смяна на гуми и тяхната поддръжка са още по важни.

  • Поддържайте гумите си напомпани с подходящото налягане, предписано от производителя.
  • Превъртайте гумите една спрямо друга при смяна, спрямо предписанията на производителите или компетентни лица в центровете за гуми.
  • Съблюдавайте за равномерното износване на протектора.
  • Балансирайте гумите си при всяка смяна, без значение дали се демонтират от джантата или не.
  • Съхранявайте гумите според предписанията на производителя.

 

 

Приберане на оборудването
Приберете спуканата гума на мястото на резервната, заедно с цялото оборудване, което предварително сте извадили.
 

 

Сравнение на продукти
Do NOT follow this link or you will be banned from the site!