За въпроси и поръчки:

0882 606 606

 

Смяна на ангренаж

От края на 70-те и началото на 80-те години ангренажните ремъци започнаха да заменят веригите, тъй като производителите на автомобили изследваха начини за производство на по-леки и по-евтини автомобили. По-лекото тегло е означавало увеличен пробег. Има много въпроси, които често се задават относно ангренажните ремъци. Научаването на това какво правят ангренажните ремъци и вериги и кога трябва да бъдат заменени ще ви помогне да поддържате автомобила си, като избягвате скъпоструващи повреди. Имайте предвид, че не всички автомобили имат ангренажен ремък. Все повече ангранажните вериги се завръщат заради дълготрайността, така че не забравяйте да проверите ръководството на производителя на вашия автомобил, за да определите дали имате ангренажен ремък или верига.

Кога трябва да сменя ангренажния ремък?

Често собствениците на автомобил не знаят на какъв интервал от време трябва да се замени ангренажния ремък. Старото правило е на всеки 60 000 километра. Тъй като технологията се е подобрила, много производители препоръчват интервали за смяна от 100 000 хиляди километра, дори и повече. За да предпазите двигателя от повреди, трябва да проверите какво препоръчва производителят на автомобила и да останете в рамките на този пробег. Първите симптоми за неизправност на ремъка във времето включват загуба на мощност, повишен разход на гориво, неправилна работа и вибрации на двигателя. Шумът на ремъка не е един от най-забележимите индикатори за потенциална повреда на ремъка. Когато автомобилите са имали пердимно вериги за синхронизация, те са ставали много шумни, докато се разхлабват и това е помагало за ранната диагностика. Сега, когато производителите на автомобили използват ремъци, е по-малко вероятно да чуете, когато се разхлабят или се напукат. Ангренажния ремък може да създаде лек звук, но няма нищо общо в сравнение със звуците на ангренажната верига.

 Можете също така да си отговорите на въпроса кога да замените ремъка, ако имате друга работа, която изисква сваляне на капака на ангренажния ремък. При повечето превозни средства ремъка трябва да се свали, ако трябва да се смени водната помпа. Повторното връщане на използван ремък не е добра идея, тъй като от времето на експлоатация може да се е разтегнал. По-голямата част от разходите за смяна на ремъка или водната помпа е трудът, затова е удачно да инвестирате в нов ангренажен ремък. Това правило важи и когато сменяте пистов ремък. Добре е да предвидите и подмяна на водната помпа, ако е близо до края на очаквания си жизнен цикъл. По този начин ще си спестите повторната цена на труда.  

Какво прави ангренажния ремък?

Ангренажния ремък запазва синхрона между въртящия се разпределителен вал и коляновия вал с правилната скорост. В зависимост от модела на автомобила, зъбният ремък също ще работи с водна помпа, маслена помпа и инжекционна помпа. Разпределителният вал контролира отварянето и затварянето на клапаните за всмукване и изпускане, докато коляновия вал движи буталата. Клапаните трябва да се отворят в правилното време, за да се позволи на горивото да влезе в камерата и след това да се затвори, за да позволи компресия. Ако цикълът на синхронизация е неправилен, горивото може да не попадне в цилиндъра или да излезе през отворен изпускателен клапан. Ако клапаните не са напълно затворени по време на сгъстяване, по-голямата част от мощността на двигателя ще се загуби.

Какво се случва при скъсване на ангренажния ремък?

В най-добрия случай, когато ангренажния ремък се скъса, вашият двигател просто ще спре да работи. Вече няма да има връзка между разпределителния вал и коляновия вал. Цялостното въздействие на скъсания ремък зависи от типа на двигателя, монтиран във вашия автомобил. 
В редки случай, горивната камера на някой двигатели е по-голяма и има вероятност двигателя да не се повреди.
В масовият случай обаче, когато се скъса ангренажа, буталата се удрят в клапаните и в по-добрия вариант ще има само счупени бутала и клапани.
В по-лошя случай, може да се счупи и коляновия и разпределителен вал, както и да настъпят допълнителни скъпо струващи повреди.
За да си спестим потенциални скъпи ремонти е важно да не игнорираме във времето смяната на ангренажния ремък, дори и когато двигателя работи без никакви смущения.
Що се отнася до въпроса как да се провери ангренажен ремък, това е работа за квалифициран сервиз.
В по-голямата част от автомобилите, ремъка е защитен под капак, който не е лесен за демонтаж от начинаещи.
Ако по ангненажния ремък се забелязват някакви признаци на пукнатини или износени зъби, той трябва да бъде сменен незабавно.
Препоръчително е ангренажа да се смени  и в случайте, когато има омасляване по-ремъка или е започнал да се разтяга.
Ако сте закупили употребяван автомобил и нямате информация за последната смяна на ангренажа, по-добрият вариант е да го смените.
Вашия най-близък сервиз 6 Plus за поддръжка на автомобили има опитни техници, на които можете да разчитате, когато имате въпроси относно поддръжката на автомобила.
Ако не сте сигурни кога да смените ангренажния ремък сервиз 6 Plus има необходимите ви отговори.

Сравнение на продукти
Powered by Cloudcart
Do NOT follow this link or you will be banned from the site!